Ansatt nr 1

Velkommen til Prospera
Prospera ble startet i 2009 og engasjerte Prospera-medlemmer har siden da bidratt på frivillig basis ved siden av sine fulltids jobber.

Ansatt nr 1 ble derfor veldig overrasket over at noen likevel hadde sørget for vakre blomster og et veldig hyggelig kort, selv om mine kollegaer ikke kunne være til stede på min første arbeidsdag.

Veileder på Global Dignity Day

IMG_1113Men alene er jeg ikke. Anne Bergraf i Global Dignity er nærmeste kontornabo. Global Dignity Day markeres på skoler over hele verden ved at elevenes erfaringer knyttet til verdighet belyses. Rundt 140 skoler deltar på årets markering i Norge og 1400 frivillige har meldt seg som veiledere.

Jeg avser gjerne tre timer 15. oktober for å fasilitere en slik samtale, og registrerte meg likegodt som veileder 😀

Verdens kuleste dag

Så dukket Sherry fra Kompass & co opp på nabopulten. Kompass & co består av grønne- og sosialentreprenører. De dyrker grønne rom og takhager, lager streetfood og har cafèdrift. Teamets visjon er å løfte bymiljø og menneskene som ferdes der. Akkurat nå er Kompass & co travle med ansvaret for matbodene på Verdens Kuleste Dag.

Du er invitert. Det er bare å ta en tur til Akershus Festning, førstkommende lørdag. Det er Sparebankstiftelsen som eier og driver stedet SoCentral. Førstkommende lørdag står de som mottar gaver fra Sparebankstiftelsen som står for programmet. Det blir kule aktiviteter for barn og du vil kunne få et lite innblikk i alle de kule prosjektene som gjør verden til et litt hyggeligere sted.

Socentral huser altså mange ulike sosial entreprenører og kulturprodusenter. Dette er jo perfekt plassering for oss i Prospera som ønsker å styrke slike aktører med direkte bruk av konsulenters/rådgiveres spisskompetanse. Jeg har flere andre kule naboer også. Og jeg gleder meg til å dele arbeidssted med folk som jobber for ulike visjoner og prosjekter.

På tide å lese seg opp på hvordan de ulike Prosperaprosjektene gjør det. Jeg gir meg selv et par dager til å få svar på disse spørsmålene:

  • Hvor mange aktive prosjekter har vi nå?
  • Hvor mange konsulenter/rådgivere er engasjert i disse?
  • Hvilke viktige milepæler har vi denne høsten?
  • Hvordan skal vi realisere bedriftssamarbeidet på best mulig måte?
  • Hvilke grep skal gjøres for å sikre finanisering?
  • Hvordan ser prosjektreisen ut for en konsulent?
  • Hvordan ser prosjektreisen ut for en brukerorganisasjon?
  • Hvordan kan vi forbedre interaksjonspunktene i et prosjektløp?

De litt større spørsmålene skal diskuteres til helgen, da hele lederteamet reiser bort for å tenke sammen og enes om hva og hvordan.

Legg igjen en kommentar

